zondag 24 augustus 2014

Lavendelthee

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de ontzettend leuke reacties op mijn nieuwe blog.
In de vorige post zien jullie de Tutorial van de strijkafbeeldingen terug, die heb ik van mijn oude blog naar hier gezet omdat ik mijn oude blog ga verwijderen
Toch is er heel veel vraag naar hoe het werkt met het strijken van transferafbeeldingen omdat ik er zelf ook heel vaak en heel graag mee werk.
Ik vind het strijken van transfers toch nog iets meer een oude uitstraling hebben door een grovere katoensoort te gebruiken of ook op een donkerder ondergrond geeft het vaak een mooi resultaat.
Zo maakte ik opnieuw lavendelzakjes van deze transfer gestreken op oude ruwe baalkatoen.
Zo mooi om aan een kapstokje te hangen,
zelf vervang ik elk jaar de lavendelzakjes tussen mijn verzameling oud linnengoed en de stofjes in mijn atelier.
 
 
Je kan de lavendel ook los in mijn webwinkeltje terugvinden, ik heb hem verpakt in zakjes van 50gr zodat het zakje door de brievenbus past.
Je vind het hier terug
 
 
 
Hier kan je zelf creatief mee aan slag of gewoon in een schaaltje bij je oude linnengoed of een oude glazen fles is lavendel al heel mooi decoratief!
Zelf ging ik ermee aan de slag om van linnen stof met lavendelkleurige bloemetjes mooie theepotjes te maken die je als hanger in de keuken kan gebruiken.
 
 
 
Heerlijk om met die  combinatie van mooie stofjes aan slag te mogen en het is eens wat anders dan rode stofjes die ik in mijn eigen woning steeds gebruik.
Die afwisseling met het werk voor mijn ateliertje is wat het toch altijd leuk blijft maken.
 

 


 
 Mijn hele ateliertje ruikt naar lavendel en zo krijg je toch een beetje een zomers gevoel ondanks dat de zon ons echt wel in de steek laat.
Hier is ze intussen alweer verdwenen maar ik hoop toch nog een wandelingetje te kunnen maken, even het bos in, volgens mij zie je daar al de eerste tekens van de herfst.
Mijn favoriete seizoen maar toch hoop ik ook nog op een paar heerlijke warme dagen en een 'Indian Summer'
 
 

 
Fijne zondag,
liefs,Sezoentje

 

 

 

4 opmerkingen:

  1. Lieve Sonja, wat een ontzettend leuke verrassing, ik kom net terug van vakantie en zie dat je een nieuw Blog begonnen bent :)
    Wat heerlijk nu kan ik je weer volgen, want je Blog is altijd zooo gezellig om te lezen, en altijd van die mooie inspirerende foto´s, gelukkig dat je er weer bent !!!!!!!!
    Ik heb ook nog zo´n prachtig lavendelzakje van jou op mijn gastentoilet hangen, en het ruikt nog steeds zalig .
    Nog een hele fijne zondag en nieuwe week :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die zakjes van lavendel.
    Zolang het maar in de kast ligt is het goed, maar als ik de zakjes opschud, moet ik altijd niezen.
    Maar ze zijn heerlijk om hier en daar neer te hangen/leggen.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je tutorial over de strijktransfers, durf er echt niet goed aan te beginnen, maar nu misschien toch wel :-) Je hebt er weer leuke zakjes mee gemaakt en je tips over wat met lavendel te doen zijn weer aardig meegenomen. Je theepotjes vind ik geweldig! Superleuk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen