woensdag 10 september 2014

Jampothoesjes

Ook mijn keukenplankjes raken voller en voller ,
de herfst is nu eenmaal een zeer gul seizoen.
Heerlijk vind ik het om allerhande fruit en groente in te maken en zo een voorraadje te krijgen voor de komende winter.
 
 

 
 
Het doet me denken aan de kelder van mijn oma, waar de planken na de herfst doorzakten door het gewicht van al de weckbokalen die erop stonden.
Zover ga ik met mijn 'country live' stijl niet hoor, het blijft hier bij een lekker jam of misschien nog een chutney maar that's it.
Vooral plaatsgebrek is de reden want heerlijk om te eten vind ik het allemaal wel!
 
 
Zo een zelfgemaakte jam is ook een ideaal cadeautje, daar maak je bijna iedereen blij mee.
Zeker als je dan het jampotje een mooie aankleding geeft.
Je vind ze terug in mijn webwinkeltje
In mijn keukentje heb ik lege jampotjes gevuld met gedroogde limoenschijfjes, anijssterretjes en kaneel, ze mogen op het keukenrek om de herfstdagen aan te kondigen.
Een heerlijk seizoen, om te koken, te decoreren, vooral om weer te genieten van heerlijk lange avonden met een gezellig lichtje, mijn haakwerkje op schoot en ik heb het gevoel dat ik er best wel tegen ga kunnen :)
Liefs,
Sezoentje

7 opmerkingen:

  1. Lieve Sonja, alleen al door je post te lezen krijg ik zin in de herfst hihi, zoals je het schrijft klingt het al zo gezellig :)
    Wat leuk die aangeklede jampotjes, en inderdaad een goed idee om kado te doen.
    Ik wens je nog een fijne week.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, daar zeg je wat Sonja!
    Mijn oma heeft ook heel wat geweckt en ingemaakt en dat stond allemaal in een diepe kelder. Was zeer interessant om naar te kijken.
    En voor ons maakte ze ook altijd wel wat lekkers open.
    Alleen had ze niet van die romantische dekseltjes maar deksels met elastiek.
    Maar je hebt weer leuke dingen gemaakt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er zo wel heel gezellig uit en bovendien heb je al een goede voorraad voor de komende maanden. Ik kan mij nog wel van vroeger herinneren dat mijn moeder er ook wel eens druk mee was.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gemaakte jampothoesjes zijn zo gezellig mooi ...
    Zullen zeker goed verkopen in die mooie stofjes ...
    Je hebt gelijk de herfst is zijn intrede aan het doen ...
    Dus binnen sfeervol maken hé ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hoesjes zien er prachtig uit, ook je keuken, ik ben er echt wel jaloers op. Ook ik maak heel veel jam zelf en weck ook, maar mijn potten staan in de berging. Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het ook gedaan, jammetjes gemaakt (heel veel pruimenjam) en dan cadeau gedaan met zo'n lapje er omheen... staat zo ontzettend leuk...
    En nu binnenkort mijn peren van de boom en dan stoofpeertjes inmaken... dus hier ook een aardige voorraad potten voor de komende herfst en winter...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je blog net ontdekt.. wat heb je het allemaal superknus..
    Het voelt heel "welkom" als ik naar de foto's kijk..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen