zaterdag 27 december 2014

Winter in het land

Heerlijkbom wakker te worden in een wereld bedekt onder een zacht wit tapijt,
eindelijk winter in het land :)
Dit is het uitzicht vanuit de keuken op de kleine boomgaard hiertegenover.
Onze eerste winter in het appartement en een voordeel van op de eerste etage wonen is dat er geen sneeuw geruimd moet worden.


Intussen gaat alles hier in huis rustig zijn gangetje. 
Het kerstquiltje heeft zijn deadline niet gehaald maar ik werk er rustig verder aan, het zal op tafel liggen met kerstmis volgend jaar :)


Het doorquilten doe ik met kleine sterretjes in de hexagonnen, helemaal niet zo gemakkelijk als ik dacht maar ik hoor van veel quilsters dat het gewoon aankomt op veel oefenen dus ga ik gewoon verder .
Afgewisseld met mijn borduurwerkjes en voor dadelijk een heerlijke winterwandeling kom ik deze winterse dag heel goed door. 

Heel fijn weekend iedereen,
Liefs, Sezoentje
xxx

7 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja,
    Hier alleen wat natte sneeuw, dus het is grijs en heel koud en nat buiten... bah, dan liever dat witte kleed buiten... maar ja, je hebt het niet voor het zeggen...
    Geniet van het verder werken aan je borduurtje en je quilt...
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een voordeel, van een drassige oprit heb je geen last ;-). Hier ligt ook sneeuw, maar de dooi heeft ingezet. Hier wordt het dus al wel drassig buiten. Geniet van je wandeling en van het weekend.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een beetje dezelfde plannen als jij, Sonja. Beetje naar buiten kijken, beetje handwerken, beetje blogjes lezen. Maar die winterwandeling laat ik schieten, de sneeuw is hier te veel prut. ;-)
    Fijn weekend.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in Landen tot nu toe nog geen vlokje gevallen. Ja, jij hoeft geen sneeuw meer te ruimen! Wandel leuk in de sneeuw, altijd iets aparts. Je kerstquiltje wordt echt leuk, nog wat volhouden en ook je borduurwerk ziet er weer prachtig uit.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja, ja vanachter het raam is het genieten. Heb me vandaag ook lekker met borduren en knutselen bezig gehouden. Hier in Brabant is zo'n 14 cm sneeuw gevallen en het is nu (18:46) net een half uurtje droog dus ik denk dat ik morgen gewoon verder ga met aanrommelen...héérlijk. Geniet ze nog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig in de kerstperiode ...
    Geniet verder van het witte tapijt ...
    Fijne zondag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ook hier een prachtig wit landschap buiten! Vandaag was bijzonder mooi, met een strakblauwe hemel en een stralend zonnetje erbij!
    Hopelijk heb je een paar fijne feestdagen gehad? Geniet van je quilt- en borduurwerk, ziet er al goed uit! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen