zaterdag 31 januari 2015

WinterWinter, borduren, creatief, theepot

Ondanks de lentekriebels die zich nog steeds vertalen in opruimbuien (ben echt aan de voorjaarsschoonmaak begonnen),
maar desondanks is het hier in Belgie echt wel winter.
Het is koud en donker buiten.
De dagelijkse wandeling is dan ook een hele opgave maar toch blijf ik volharden.


De rest van mijn vrije tijd besteed ik zoals altijd aan handwerk.
Mijn winterborduurtje was al een tijdje klaar maar nog niet op foto gezet.


Het staat zo gezellig met de kaarsjes aan, mmmm, misschien zijn winterse dagen nog zo slecht niet.
Ik maakte ook van dit kleine borduurtje een hanger voor in de keuken.


Toch verlang ook ik ,net als bijna iedereen naar de lente, naar heerlijk veel licht en fris lentegroen.


Ik merk het in mijn handwerk, ik kies voor lichtere kleurtjes en een beetje roze zo hier en daar komt elk voorjaar terug.
Ook mijn boeketje rozen is deze week in plaats van rood weer roze,ik had er zin in of behoefte aan,
het is maar hoe je het bekijkt ;)
Het theepotje erbij gemaakt en zo is dit een heerlijk fris hoekje geworden.
Het weekend besteed ik aan haken, mijn stapeltje granny's is al flink gegroeid.
Het werkt ook heerlijk ontspannend en daar heb ik op dit moment behoefte aan want we kregen het slechte nieuws dat mijn lieve tante maar een paar dagen meer te leven heeft.
Ze verliest de strijd tegen borstkanker en dit weegt zwaar want ik merk dat ze geen moment uit mijn gedachten is.
Het brengt me ook terug in de tijd, ik denk veel aan mijn eigen gevecht, inmiddels alweer 18 jaar geleden.
Meteen bedenk ik dan ook dat er ook heel veel is om dankbaar voor te zijn en probeer ik me vooral daarop te focussen.
Fijn weekend iedereen,
Sezoentje
xxx 



9 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk dat je momenteel behoefte hebt aan afleiding, nu het met je tante niet goed gaat. Een naar idee te weten dat het afscheid zo dichtbij is. Veel sterkte gewenst, Sonja!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met je tante, het is een zwaar verlies. Je handwerk is wel heel mooi liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Sonja, wat een verdrietig bericht!
    Ik wens je heel veel sterkte en moed bij het afscheid nemen.
    Goed dat je dan toch je afleiding kunt vinden!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Sonja, je blog is weer super, met mijn favoriete kleur, roze. Heel veel sterkte met je tante...
    Liefs en een fijn weekend
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sonja,

    Wat verdrietig te lezen dat je lieve tante nog maar een paar
    dagen te leven heeft meis, en de gevoelens die weer
    naar boven komen van de tijd van je eigen gevecht.

    Gelukkig dat je in je creativiteit ontspanning kan ervaren.
    Zo moeilijk allemaal......

    Wil je bedanken voor je lieve reactie.
    En sterkte wensen in deze moeilijk periode,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Sonja, spijtig dat te lezen van je tante dat ze de strijd verliest, helaas gebeurt dit nog altijd, ook thuis blijft het spannend en is het telkens afwachten. En nu lees ik ook nog dat je een lotgenoot bent, ook ik had borstkanker maar nu al 20 jaar geleden. Genieten van elke dag en van alle kleine dingen is het beste wat we kunnen doen. Gelukkig kan je je wandeling elke dag toch doen en je verdachten wat verzetten met je handwerk, ook iets wat mij nu door de moeilijke tijd heen helpt. Nog veel sterkte!
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verdrietig allemaal lieve Sonja, ik wens je heel veel sterkte.
    Fijn dat je toch een beetje afleiding kan vinden in de mooie dingen die je maakt.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte in deze tijd Sonja....fijn dat je je kunt afleiden met wat borduurtjes , het ziet er prachtig uit !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen