zondag 1 maart 2015

Granny deken

De deken met granny's groeit langzaam, ik had een hele stapel klaar dus tijd om eens aan elkaar te zetten.
Ik doe dit met een maasnaald , vind dat een gemakkelijke methode en je ziet nauwelijks de naad.
Ook omdat ik overal een wit randje rond gehaakt had natuurlijk wat het in elkaar zetten weer een beetje gemakkelijker maakt.
 
 
In mijn pinterest album vind je hier veel tips over in het mapje
 
Voorlopig ligt het handwerk even stil want ik wacht op nieuwe wolletjes. Er gaan toch veel meer bolletjes inzitten dan ik gedacht had.
Maar ik wil ook doorhaken tot ik een deken heb van 140 x200 cm zodat je ze echt als plaid kan gaan gebruiken.
 
 
 

 
Intussen verdwijnt er steeds meer kleur uit huis, vooral de rode accessoires die je hier vooral in de herfst en winter vind.
Tijd voor lichte kleurtjes, mooie covers gemaakt voor rond de potjes met voorjaarsbolletjes,
niet zo heel moeilijk en meteen een leuk effect.
Je kan ze ook vinden in mijn webwinkeltje
 
 
Net zoals deze babyborduurtjes die je terug kan vinden in mijn nieuwe "kamertje"
de babykamer.
Omdat er toch veel vraag is naar leuke babycadeautjes :)
 
 
Hier gaat de zondag intussen rustig verder.
Dadelijk even een bezoekje bij schoonma maken die het intussen heel goed naar haar zin heeft in het rusthuis waar ze verblijft.
Daarna ga ik lekker borduren aan mijn nieuwe project, de Marie-Antoinette,
foto's volgen in mijn volgende post :)
 
Fijne zondag iedereen
liefs
Sezoentje


 


8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke zakjes rondom je potjes en ik vind je baby cadeautjes nu al geweldig. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fraai haakwerk Sonja, erg mooie, delicate kleuren ook. En je baby cadeautjes zien er zo schattig uit! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je deken wordt echt heel erg mooi Sonja, en je borduurtjes zijn weer helemaal schattig...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt voor je granny square plaid Sonja en je covertjes rondom de potjes zien er ook heel mooi uit. En dan die lieve baby-cadeautjes....je bent nog steeds van alle markten thuis ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren heb je voor deze deken uitgekozen! Van al die draadjes zou ik denk ik helemaal onrustig worden, het lijkt mij zo'n klus om dat allemaal weg te moeten werken. Maar dit ziet er heel fraai uit, net als de voorjaarsbollen...staat mooi!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele zachte lieve kleurtjes heb je gekozen voor je deken. Maar ook die geboortekussentjes zijn prachtig!! De voorjaarsbollen brengen wat lente in huis, je maakte toffe hoesjes errond, prima idee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke zachte kleurtjes voor je plaid en prachtig met die witte bies ertussen !
    Je borduurtjes zijn ook weer zo lief !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige blog! Je bent echt een heerlijk creatief mens!

    BeantwoordenVerwijderen