zaterdag 21 maart 2015

Kiezen is verliezen

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties.
Mijn arts gaf me de raad om 'inspanningsloos'te leven,
ik moet eerlijk toegeven dzt dit nog niet meevalt.
Maar ik houd me er wel aan, besef heel goed dat ik maar 1 rug heb !

Intussen bezinkt het idee om soberder te wonen steeds meer. 
De eerste dagen ging dit nog gepaard met lichte paniek want tja, welke spullen behoud je en welke doe je weg.
Kiezen is verliezen.
Maar gisteren had manlief een half dagje vrij en heeft hij een deel van mijn spulletjes in de berging gezet (voorlopig of voorgoed)

Omdat ik bijna jarig ben kreeg ik van hem een nieuwe salontafel.
Mijn oog was er al een tijdje op gevallen vooral voor de grote opbergmanden die erin zitten.



Ben blij met het soberder resultaat, voorlopig ligt gewoon de oude plank erop met een paar kaarsen.
Toch nog gezellig :)
Verder blijft het nog even bij 'denken' hoe het verder moet want dit voelt heerlijk opgeruimd!
In blogland vond ik supermooie blogs in de sobere landelijke stijl dus ik weet wat doen dit weekend....
en mochten jullie tips hebben...
ze zijn welkom :)
Fijn weekend
xxx
Sezoentje

7 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij heel lastig om inspanningsloos te moeten leven, vooral voor zo'n bezige bij als jij. Ik hoop dat het je gaat lukken hier een goede balans in te vinden.

    Ik vond je laatste reactie zó lief, waarin je vertelde dat je op mijn blog had rondgezworven voor 'sobere tips'...ik bloosde ervan. Ik zie dat je thuis de eerste stappen al hebt gezet ;-). Het blijft worstelen hoor, want ik heb nog altijd neiging om het weer op te vullen. Je hebt een mooie salontafel cadeau gekregen!

    Ik wens je nog een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel stijlvolle salontafel Sonja ...
    Het moet niet gemakkelijk zijn voor je om te kiezen ...
    Maar jou kennende komt dit zeker tot een gezellig einde ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie salontafel heb je gekregen, Sonja!
    Wat mij heel erg helpt is om alle frutsels en tierelantijnen op te ruimen zodat er veel meer ruimte ontstaat om makkelijk schoon te maken. Dat pas ik eigenlijk toe in heel mijn huis, zonder dat dat de gezelligheid wegneemt.
    Ik wens je heel veel sterkte!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Ik ben jouw ook nog niet tegengekomen in blogland....? Jij hebt ook een mooi blog en begrijp dat je het wat soberder wilt gaan stylen in jullie huis. Daar ben ik ook al een tijdje mee bezig...althans probeer ik....valt soms niet mee. Hier staat ook al het nodige op zolder, in de garage enz.
    Ik lees dat je veel problemen hebt met je rug. Veel sterkte hiermee!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zal niet eenvoudig voor je zijn Sonja, maar het is in elk geval al heel goed dat je goed naar je lichaam weet te luisteren. Geniet van je nieuwe aanwinst, het is een pracht van een tafel! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zal zeker niet eenvoudig zijn, maar je zal je leven helaas wel moeten aanpassen aan je gezondheid. Probeer er toch het beste van te maken. Je kreeg een prachtige tafel en de rest zal zichzelf wel oplossen denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tafel!! En je hebt gelijk... er zijn inderdaad heel veel mooie blogs te vinden waar je kunt zien dat zo'n rustige stijl heel er mooi kan zijn. Zoals bijvoorbeeld het blog van http://mayflower-meibloem.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen