donderdag 30 april 2015

Kleuren combineren

Dan kies je een soberder interieur-wat trouwens super goed bevalt-en dan krijg je een 'kleurdilemma'
Geen roze of rood probleem maar de keuze tussen grijs of bruin Zijn toch ook kleuren ?




Uit een vorige post kreeg ik al de raad om de grote kruik bruin te laten.
Omdat ik in dezelfde stenen kleur ook een mooi windlicht op voet heb ga ik dit ook doen.



Mij stoort een beetje de glans die erop zit maar .....een laaje krijtverf kan altijd nog en de bruine accenten komen hier in huis wel mooi uit bij de oude houten kast en de poer die tegen de muur staat.


Het ornamentje wat op de eerste foto bij de kruik staat is niet zelfgemaakt maar hij stond in mijn favoriete brocantewinkeltje.
Hij riep naar me, neem me mee :)
Tja, dan doen we dat :)
Ook hij staat bij de twijfelgevallen maar ik laat hem ook maar even zoals hij nu is.



En dan maar denken dat 'sobere' kleuren in huis gemakkelijker zouden zijn ;)
Wij vieren hier in Belgie morgen 'het feest van de arbeid'
dus wens ik jullie al een heel fijn weekend toe.
Liefs
Sezoentje


9 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja,
    Nieuwe look, nieuw dilemma.
    Als ik je was zou ik niet direct kiezen hoe alles in kleur moet.
    Je probeert rust te brengen met neutrale kleuren. Verzamel eerst wat je in huis wilt hebben aan accessoires en waar je het wilt hebben staan. Dan vormt zich vanzelf een beeld wat uit de toon valt of juist mooi staat en dan kun je alsnog met de verfkwast aan de gang. En soms kan het ook heel mooi staan als je juist een heel klein beetje kleur tussen de neutralen zet.
    Veel succes in je zoektocht, je hebt zoveel smaak getoond in je vorige stijl, dat ik wel zeker weet dat je hier je weg ook vindt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een dilemma's maar wat heerlijk toch om er zo mee bezig te zijn Sonja. Het ziet er mooi uit hoor, en ik vind bruin en grijs mooi bij elkaar. Mooie aarde-/ natuurtinten...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ja herkenbaar hoor, daarom heb ik mijn teak-tafeltjes vergrijsd, dat oranje hout stoorde me heel erg, maar hier en daar verschillende houtsoorten vind ik juist weer mooi, anders word het ook weer zo eentonig! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie het maar vooral als een hobby en niet als een probleem...het komt vanzelf wel weer goed. Zoiets moet ook groeien, dat is hier ook niet van de ene op de andere dag gegaan. Nog steeds vind ik het leuk om iets toe te voegen en met neutrale kleuren kun je vaak prima combineren. Succes!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een interieur moet groeien...je voegt iets toe, of je haalt weer iets weg, wat er toch niet zo mooi bij staat.
    Verschillende houtsoorten vindt ik niet erg...dat is juist speels...maar ik probeer wel in de grijs/bruine kleuren te blijven, en daarin zijn ook weer heel veel mogelijkheden.
    Succes met je zoektocht.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ornament heb je gevonden!
    Mooie blog ook hoor, ga je volgen.
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, is grijs een kleur of niet, in ieder geval vind ik grijs wel heel mooi. En alle soorten houtkleur.. ook heel mooi, lekker naturel...
    Het gaat vast en zeker heel erg mooi en rustgevend bij je worden, daar twijfel ik geen moment aan...
    Hier morgen ook de dag van de arbeid, 1 mei... sjonge mei alweer...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dan denk je, ik ga het eenvoudig houden, maar zo simpel is het niet. Je bruine accenten vind ik er allemaal prima passen en je ornamentje vind ik intrigerend. Weet je ook wat het is? Het zal in elk geval een rustgevender omgeving zijn nu voor je, eigenlijk zou ik dat thuis ook beter eens invoeren.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk ook niet dat het makkelijk is om deze kleuren te combineren....maar het lukt jou prima !!

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen