donderdag 3 september 2015

Sezoentje @ home

Eerst en vooral wil ik iedereen van ganser harte bedanken voor alle ontzettend leuke reacties, hier op mijn vorige post, via mail en via alle sociale mediakanalen.
Het blogseizoen is weer echt van start gegaan merk ik, heerlijk om 's avonds lekker op de bank te ploffen en een rondje gezellige blogposten te lezen.

 
Meestal gaan mijn blogjes over mijn handwerk of wat ik zoal allemaal maak voor in mijn ateliertje.
Maar af en toe kan er wel een @home blogje tussendoor komen.

 


Heel erg veel is er hier in huis nog niet verandert. Alle kleine brocante spulletjes werden opgeruimd zoals jullie voor de zomer al in een eerdere post lazen en het bevalt me eerlijk gezegd prima.
Het is zo een heerlijkheid om niet meer al die prulletjes te moeten afstoffen, lekker snel klaar met mijn huishoudentje , wat mijn rug héél erg leuk vind.
Het gaat gelukkig steeds beter :)
én
wat ik ook een mooie zaak vind:
ik houd eindelijk weer meer tijd over voor mijn hobby: mijn ateliertje.


Dit leuke stel kocht ik in de soldenperiode in mijn favoriete bloemenwinkel hier in de buurt.
Meer blauw dan grijs maar ik vond het voor de zomer wel heel erg leuk staan, toch een frisse kleur in huis.
Ze mogen nog even blijven, nog heel eventjes.

 
Met een (namaak)bontje eronder en een dadeltak erop kan dit er nog door voor de herfst.
Het gekke is dat de vaas op de foto veel kleiner is dan in het echt want hij is toch wel 40 cm hoog,
zou je niet zeggen hè :)
 
 
Ik duik nog even mijn atelier in, het is er zo gezellig, de regen tikt tegen het raam, maar de kaarsjes zijn aan.
Hopelijk blijft manlief niet zo heel lang meer achter want ik leef overdag terug op sapjes en smoothie's en moet eerlijk bekennen dat ik elke dag héél erg uitkijk naar mijn gezonde maaltijd ;)
De vakantie heeft helaas zijn sporen nagelaten maar ook daar wordt aan gewerkt.
Fijne avond iedereen,
Sonja-Sezoentje

 
 

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook altijd prettig om weinig spullen om mij heen te hebben, maar aangezien ik veel spullen mooi vind, is dat ook nog wel eens lastig. Maar ik merk het vanzelf als het te druk wordt, dan word ik onrustig en ruim ik vanzelf wel wat spulletjes op.

    Wat staat de vaas mooi zo!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook niet teveel prulletjes. Ik vind het snel allemaal te druk lijken. En je hebt gelijk, hebben weer tijd voor onze hobby :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak meestal groepjes met mijn spuletjes...dan lijkt het ook niet te druk.
    Je dadeltak is mooi...ik ben ook op zoek, maar hier in de winkel waren ze niet mooi, dus ik wacht nog even.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kannen zijn mooi, Sonja. Ik heb er ook een paar, maar dan wat kleinere kruikjes. En eerlijk gezegd ben ik ook al wat kleur aan het wisselen voor sobere kleuren in de herfst. En zo blijf je altijd bezig.
    Online heb ik al dadeltakken gezien, bij mij in de buurt nog niet.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik probeer eigenlijk ook steeds minder neer te zetten, althans dat probeer ik:)) het lukt steeds beter. En als ik iets neerzet wat iets kleiner is, groepeer ik het meestal. Ik vind ook veel te veel leuk....hi...hi....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je nog steeds je inrichting zo hebt , terwijl het toch heel anders was voorheen , maar het werkt voor jou veel makkelijker natuurlijk ! Ja het blogseizoen is weer geopend , ik merk dat ik er nu ook vaker achter ga zitten, mede door het weer ook.......

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op het moment staat het hier in huis vol, veel te vol, in afwachting van de verbouwing heb ik alles maar in de woonkamer gezet en het lijkt hier wel een winkel haha, hoogste tijd dat de boel afkomt zodat ik alles over het hele huis kan verdelen, dan wordt het hier in de woonkamer weer lekker leeg :)
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien ook eens een goed idee om hier eens wat spulletjes op te ruimen en zo het huishoudelijk leven makkelijker te maken. Elders vind ik het altijd praktisch en mooi, maar hier blijft het moeilijk om afscheid te nemen van jarenlang verzamelde spulletjes. Af en toe doe ik wel eens wat weg, maar zeker niet genoeg. Je kocht een leuk setje, het staat allemaal zo netjes en mooi, een hele nieuwe look. Fijn dat je weer meer handwerktijd hebt nu.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een sfeervol blog, ik kom vaker een kijkje nemen...:-)
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er gezellig uit bij je & de smoothy lijkt me heerlijk!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen