zondag 10 januari 2016

Alles weer op een rijtje

Zelf vind ik het een mooie uitdrukking: alles weer op een rijtje hebben.
Hier geld het op dit moment letterlijk want alles in mijn webwinkeltje staat weer op een rijtje.



Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de vele mailtjes en reacties hier en op andere mediakanalen.
Na al die jaren weet ik hoe om te gaan met de pijn maar in mijn hoofd zit het vaak toch even tegen.
Ik 'wil' steeds zoveel en 'kan' zo weinig.
Manlief ziet het probleem niet, die vind het heel eenvoudig. Dan doe je toch alleen datgene wat je leuk vind en de rest niet :)
Eigenlijk heeft hij nog gelijk ook!
Al komt er wel een piepstemmetje achterna dat de boekhouding van zijn bedrijf toch ook best leuk en afwisselend is om te doen.
Ja hoor, dat vind ik niet erg schat ;)



Gelukkig heb ik sinds een paar weken om de veertien dagen een hulp in huis om het 'zwaardere' werk te doen.
Door de rugproblemen is het zemen van ramen en het dweilen van vloeren echt niet meer te doen.
Deze week heeft ze me ook geholpen met de grote schoonmaak in mijn atelier.
Samen met mijn mama heb ik het dan opnieuw ingericht.
Ik vanop een stoel (als dirigent) en mama deed het uitvoerende werk.
Best lachen want ik ben daar helemaal niet goed in maar het is wel helemaal goed gekomen.
Alles is weer mooi in de rekken ingevuld en ..............
alles staat weer op een rijtje :)



Volgende week staan er veel bezoekjes op het programma, heerlijk!
Intussen heeft een paar dagen bedrust ook weer een heel dik schrift vol voorjaarinspiratie opgeleverd, dus ook de rust is wel voor iets goed geweest.



Maar eerst ga ik heerlijk een luie zondag houden, mijn borduurwerkjes bij de hand en energie opdoen om aan een nieuwe week te starten,
al ga ik het 'rustig aan ' zeker nog een weekje aanhouden ;)
Fijne zondag iedereen,
Sonja
xxx


8 opmerkingen:

  1. Het zal je goed doen dat de webwinkel weer op orde is, dat geeft ook rust in je hoofd. En je man heeft wel gelijk...neem het zoals het is, maar ik snap jou ook heel goed hoor! Het liefst wil je ook gewoon alles doen.

    Ik wens je een hele fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai, dat klinkt naar, pijn en niet goed kunnen doen wat je graag wilt. Zorg goed voor jezelf, sterkte.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opgeruimd staat netjes ...
    Geniet van een rustige zondag ...
    Doe het kalmpjes hé ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo hoort het ook een beetje he! Alleen de leuke dingen doen. Hier gaat het zo hoor. Ik heb een schoonmaakster en doe buiten de was niks. een beetje koken als ik daar zin in hebt en verder kaartjes maken en sporten als het lukt. Kortom je man heeft groot gelijk en dat moet jij ook maar eens aan gaan nemen. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het in orde gekomen is, Sonja, en dat je met hulp weer helemaal bij bent!
    Ja, en soms moet je het leven nemen zoals het komt, ook als het niet helemaal gaat. De kunst is dan om er toch maar iets van te maken ook als dat anders is dan wat je bedacht had.
    Geniet nog maar even van je borduurtjes.
    Sterkte,

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor een ander zorgen, dingen voor een ander doen, iemand helpen... dat kunnen we allemaal als de beste. Maar hulp aannemen van een ander... dat is pas een kunst...
    Fijn dat dat goed gekomen is.
    Heel fijne dag verder,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Valt niet mee om dingen uit handen te geven, maar soms gaat het niet anders en gelukkig is het op een leuke manier allemaal goed gekomen, doe rustig aan, hoop dat je gauw weer wat meer kunt,
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om iemand te zeggen hoe hij de dingen moet doen die jij hoort te doen, valt helemaal niet mee, na mijn operatie heb ik dat ook maanden moeten doen. Gelukkig krijg je nu hulp om te poetsen en heeft je mama je ook goed geholpen, dus staat alles weer netjes op een rijtje en dat geeft ook rust. Doe jij nog maar rustigaan.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen