vrijdag 8 april 2016

Gehaakte plaid

Vanmorgen begon ik al vroeg met de wekelijkse schoonmaak.
Voor het eerst na zes maanden rug revalidatie zonder mijn trouwe hulp , die ik heel hard zal gaan missen.
Maar....ik vond het heel eerlijk gezegd ook wel weer fijn om zelf te rommelen in huis.
Want tja, dat doe je dan wel weer, zo moet er overal een beetje lente toegevoegd worden.


Deze week haakte ik het laatste blokje van mijn granny's plaid en ook een rand errond zodat deze ook eindelijk een plekje op de bank kreeg.
Hij is gehaakt van DMC natura cotton en deze kleurtjes vind ik zelf heerlijk voor de lente.
Er bleven nog veel bolletjes over maar groter dan een eenpersoons plaid vond ik dan weer niet zo gemakkelijk.
Daarom alle kasten maar eens opengetrokken en op zoek naar overschotjes.


Het paarse garen is ooit gekocht voor een sjaal die er nooit van gekomen is.
In combinatie met de restjes van de vorige plaid deed het me denken aan de viooltjes die zo vrolijk ons balkon kleuren.
En ja hoor, zo ontstaat dan spontaan een nieuw idee.
Hoeveel granny-plaids kan een mens eigenlijk hebben ;)


Ik haak ze net iets groter dan bij de vorige plaid, omdat dit leuker is met de verschillende garens én ook (heel eerlijk) omdat ik er zo minder aan elkaar moet maken achteraf!
Waarschijnlijk wordt dit ook wel een meerjaren project want ik haak enkel als ik tussendoor even tijd heb.
Dat is het mooie aan de grannytechniek, geen telwerk, gewoon even opnemen en verderhaken :)



's Avonds op de bank vul ik mijn uurtjes nog steeds het liefst met een borduurwerkje maar daarover volgende keer meer ;)
Geniet van jullie weekend!
Liefs,
Sonja-Sezoentje




8 opmerkingen:

  1. Weer even wat anders paar en lila tinten :0))Fijn weekend ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren, Sonja! Fijn weekend!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je plaid is echt heel mooi geworden. En de nieuwe gaat ook mooi. Het blijft een leuk werkje om te doen die granny's. En ook heel verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plaid is het geworden Sonja en het vervolg met de toevoeging van paars zal ook weer mooi worden. Het is inderdaad een fijne haaktechniek. Ik ben al lang bezig aan een geheel witte van 2.00x2.40 meter voor op bed (inderdaad een meerjaren-project LOL).
    Fijn weekend vast.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sonja,

    Je voltooide plaid is PRACHTIG geworden, en wat
    staat hij geweldig op je bank, mooi formaat ook.

    En de nieuwe wordt ook super mooi, die kleuren, wow!!!
    je header als binnenkomer is fantastisch!!!

    Succes met de vorderingen meis,
    en een heerlijk weekend gewenst.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden lieverd! Haken is inderdaad zo ontspannend als je een simpel patroon hanteert. Ben zelf nu al aan het bedenken wat ik kan gaan haken want al mijn kleine werkjes zijn klaar.
    Fijn weekend hugs and kisses Coby X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je deken is heel erg mooi geworden Sonja, en ook de restjes gaan weer iets prachtigs vormen. Verrukkelijke kleurtjes hoor.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen