vrijdag 3 juni 2016

Etui met brocante look

Er wordt nog steeds flink door gehaakt hier hoor,
alle vrije momenten heb ik wel een haakwerk in handen.
Deze week maakte ik een gehaakt etui, een beetje geïnspireerd door een brocante lingeriehoes die ik een tijdje geleden kocht.
Met de doos vol oude lintjes en kantjes op schoot ging ik aan slag met het 'versieren van de hoes'
Wie wat bewaart heeft wat!


Heerlijk buiten onder het overdekte terras want ondanks dat het zonnetje er niet door wil komen is het best mooi om in zo een beschut hoekje te zitten met een handwerkje.

De hoes bewerkte ik met een oud kleedje zodat ook de achterkant best mooi is en decoratief.
Voor zette ik er verschillende kantjes op, lintjes en oude knoopjes.

Heel mooi als decoratie met oude briefkaarten of op een hoedendoos als lingeriehoes.
En zo bezig met de kantjes en restjes maakte ik ook nog een paar harten met brocante uitstraling.
Ze waren weer bijna op in mijn winkeltje en wat nieuwe voorraad is natuurlijk altijd welkom.
Bovendien is dit heerlijk ontspannend om te doen, heerlijk allemaal met de hand in elkaar gezet!

De foto's heb ik buiten moeten maken op het terras want hier binnen is er te weinig licht.
Hopelijk laat het zonnetje zich dit weekend wel weer zien.
Heel fijn weekend iedereen,
Sonja-Sezoentje

6 opmerkingen:


  1. wat heb je je blog mooi aangekleed. Heerlijk brocant. Je spulletjes zijn heel goed gelukt.
    Wat heerlijk om zo lekker bezig te zijn. Volgens mij bevalt dit jou veel beter dan de stoere look. Mij ook trouwens. Ik heb weer genoten bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sonja,

    Wat een prachtige spulletjes met een brocante look
    heb je gemaakt. Zo mooi met al die lieve kleine details
    versierd.

    En je blog ziet er FANTASTISCH uit Sonja, mooie warme sfeer.

    Geniet van een fijn weekend,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest met allemaal mooie spullen.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het etui mooi geworden, Sonja!

    Ik wens je een hele fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt wel een prachtig etui geworden Sonja, helemaal in brocante stijl, wat een topideetjes heb jij altijd! Ik ben jaloers op je inspiratie. En dan die hartjes!! Super gewoon! Geniet van je zomerstop, het is overal wat kalmer op de blogs nu.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen