dinsdag 23 augustus 2016

Gehaakt brocante tasje

Op mijn facebook zagen jullie al het brocante tasje voorbij komen wat in de huiskamer aan de paspop hangt.
Een mooie aanwinst waar ik van geniet en wat ook steeds een ander plekje in huis krijgt :)
Herkenbaar?



Nu vond ik het ook heel mooi hangen aan de kapstok in de inkomhal waar meerdere brocante vondsten bij elkaar verzameld zijn maar dan bedacht ik mij: hier mag ook wel wat handwerk bij want dit is het eerste wat je ziet als je binnenkomt.

Een verzamelhoekje van oud en nieuw en mijn geliefde handgemaakte spulletjes :)

Omdat ik maar één tasje had besloot ik een tweede zelf te maken.
Op pinterest zie je heel veel gehaakte tasjes voorbij komen in brocante stijl en je kan er ook patroontjes terugvinden maar helaas kan ik geen haakpatroon lezen.
Het is werkelijk chinees voor me.


Dus ging ik zoals steeds aan de haak naar eigen inzicht. Met drie pogingen en veel uittrekwerk kom ik dan uit op een tasje dat net zo groot is als het origineel en helemaal rond zonder bobbelen.
Mijn eerste poging leek meer op een rokje :)


Met mooi oud lint en een roosje uit kant krijg je dan toch al iets wat lijkt op een brocant tasje maar dan handgemaakt met een eigen inslag.
Een hoekje in huis waar ik volop van geniet.
Net zoals ik op dit moment geniet van het mooie weer,
heerlijk om nu nog een volle week een prachtige nazomer te krijgen.
Fijne week iedereen,
Sonja-Sezoentje












3 opmerkingen:

  1. Hoe dan ook het is een schitterende aanwinst geworden ...
    Het past héél gezellig tussen de andere brocante spulletjes ...
    Geniet verder van de blauwe hemel en stralende zon ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is je heel goed gelukt zonder patroon. Nu heb je iets wat niemand anders heeft.
    Het staat zo leuk bij je oude spulletjes.
    Ik heb er inderdaad ook wat apart staan op mijn pinterest voor het geval dat ik niets te doen zou hebben.
    Geniet ook nog van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig tasje! Heel knap gemaakt en heel knap dat je dan helemaal zelf een patroon bedenkt Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen