woensdag 14 september 2016

Kaartjes met kant

Half september en de thermometer gaf hier in de Belgische Kempen maar liefst 33graden aan.
Gelukkig liep het in mijn ateliertje niet hoger op dan 24 en dat zonder verkoeling.
Het geluk hier is dat er de hele dag geen zon schijnt op de muur en dat maakt het tot een heerlijk koel kamertje om in te vertoeven.
Je kan me er al heel vroeg in de morgen vinden want ik heb de smaak met de krijtverf te pakken.


Tussen de theelichtjes die hier geleverd werden zaten stevige repen hard karton, die belanden hier niet in de papierbak want daar zie ik dan wel wat in.
Ze werden voorzien van een gerafeld randje met een mes, daarna geverfd met krijtverf en voorzien van allerhande afbeeldingen van fournituren.


Een heerlijk ontspannend werkje om te doen, zeker met mijn nieuw herwonnen ruimte waar ik fijn veel plek heb om alles te laten drogen.
Daarna ging ik aan de slag met donkere verf en een patineerkwast zodat de kaartjes er uitzien of ze hier al heel lang liggen.
Best wel een werkje maar ze zijn dan ook helemaal naar mijn zin geworden.

Ze zijn heerlijk om mee te stylen in huis, mooi bij oud linnengoed of een paar oude klossen, zo maakt je meteen weer een mooi sfeerhoekje.

Ook de kant heb ik bewerkt met verdunde krijtverf om deze er 'ouder' doen uitzien.
Zo krijgt het geheel een mooie brocante uitstraling.
Op pinterest vond ik ook nog een aantal mooie grotere prenten waaronder deze mooie vintage lady, zowiezo één van mijn favorieten.
Ik bracht ze aan op een canvas van 25x25 cm, daarna ook weer aan de slag met verschillende soorten verdunde krijtverf en daardoor krijg je ook weer een heel mooi patine over de afbeelding.


Mooi tegen de achterwand van een kast of ook weer een hoekje in huis waarmee je een heel mooi brocante sfeer kan neerzetten.
Dit oude corset met tekst ziet er zelfs een beetje oud uit.
Je vind dit alles terug in mijn webwinkeltje onder de pagina 'linnenkamer' of zoals steeds bij de nieuwe producten.
NIEUW

Hier ga ik nog even mee door, er staan een aantal doosjes op me te wachten die al voorzien zijn van een laagje krijtverf en afbeeldingen.
Ze hebben alleen nog een beetje 'patina' nodig voor een brocantere look maar dat is net het meest ontspannende werkje :)


Heel fijne avond iedereen,
geniet van deze , waarschijnlijk laatste, zwoele zomeravond!
Sonja-Sezoentje

3 opmerkingen:

  1. Als ik je berichtje lees, is het net of ik bij jou in je atelier om een hoekje kijk.
    Ik zie je daar gewoon zitten, heerlijk bezig aan de tafel.
    Wat is het mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt altijd van die fantastische ideeën Sonja ...
    Prachtige kaartjes in kant die in een brocante interieur schitteren ...
    Geniet nog van de zonnestraaltjes ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen