donderdag 8 september 2016

Lappenpopjes

Tijdens de voorbije vakantieperiode ging ik aan de slag met een heel leuk patroon van lappenpopjes van Atelier Bep.
Ze waren nog niet helemaal af, gisteren op mijn terrasje in de zon was het daar het perfecte moment voor.

Heerlijk om te maken want vanuit een gewoon lapje stof krijg je dan een echt klein 'wezentje'
Eens de oogjes en haren erop staan wordt het steeds leuker want dan kan je ze een echt karakter geven door de kleding.
Ik heb de kleding voorzien van een patina zodat ze een beetje een 'oudere ' uitstraling krijgen.



Dit kleintje met in blauwe landelijke stofjes maakte ik al eerder.
Hoe lief is ze niet  met haar pruilmondje en haar popje in de zak van haar schort.

Ze kreeg een paar vriendinnetjes, een maatje groter en in mooie landelijke uitstraling.
Ze zijn zo leuk als decoratie, mooi op een stapeltje linnengoed passen ze prima in een brocante interieur.
Of zittend op een oude hoedendoos, zo schattig!


Voorlopig zitten ze gezellig bij mij in mijn atelier tot ze een nieuwe thuis gevonden hebben.
Vind jij ze leuk, ze staan op mijn webwinkel
Voorlopig maak ik een linkje op deze manier , er wordt gewerkt aan een vaste link naar mijn webwinkel maar ik zoek een veilige manier die niet gehackt kan worden en daar wordt aan gewerkt :)
Fijne donderdag iedereen,
Sonja-Sezoentje


7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie popjes! Heel mooi gemaakt en die kleurtjes zijn zo lieflijk Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sonja,

    Wat zijn ze enig deze lieve lappenpopjes, ze hebben
    echt een nostalgische uitstraling. Ze doe me denken
    aan de popjes die ik zelf als klein meiske kreeg
    van mijn moeder, die had ze ook zelf gemaakt.

    Heerlijk zo met dit zalige weer om lekker in
    het zonnetje te kunnen werken aan je projectjes.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn het liefjes .Heel mooie serie popjes prachtig gemaakt top hoor !
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gemaakt, Sonja! Het lijkt mij nog een heel gepriegel om dit zo goed voor elkaar te krijgen.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig!
    En dank je wel voor het antwoord op mijn vraag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve popjes...
    En zo lekker brocant,ze staan schattig
    op de foto..

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen