zaterdag 3 september 2016

Reflectie

Zo af en toe overkomt mij het spontaan : tijd voor reflectie.
Het heeft wel iets te maken denk ik met het einde van de zomer, de start van het nieuwe schooljaar hier in België. Een beetje het gevoel van een nieuw begin.
Het gaf bij mij de aanstoot om even na te denken,
Even zien of ik van mezelf vond dat ik goed bezig was :)
Maar.....vooral eens kijken of ik nog voldoening kon halen uit mijn bezigheden.


En daar wrong het schoentje!
Al een tijdje ergerde ik me aan het feit dat we zo weinig ruimte hebben in huis, niet om te 'wonen' maar wel voor al mijn creatieve uitspattingen.

Want dat is toch waar mijn passie ligt, heerlijk dingen maken van stof of papier , spulletjes oppimpen, een nieuw likje verf geven, gewoon lekker bezig zijn.
Maar, heerlijk een namiddagje knutselen wordt meteen een stuk minder aantrekkelijk als je geverfde spullen die staan te drogen opzij moet schuiven om ook nog aan je tafel te kunnen eten.
Bovendien hou ik niet van zichtbare rommel in huis, ik wordt er vreselijk onrustig van.
Verhuizen is geen optie want we wonen hier alle twee vreselijk graag.


Daarom besloot ik 'voorlopig' mijn winkeltje in te pakken en alles op te slaan in opbergboxen en zo heb ik de extra kamer in huis volledig voor mezelf.
Een ruime kast voor al mijn hobbyspullen die nu , na twee jaar, eens uitgepakt worden.
En een tafel om heerlijk op te knutselen, gewoon alles te laten liggen en heerlijk de deur achter me dicht te kunnen trekken.

Geen opruimen meer omdat er iemand iets komt afhalen,
ook  geen wekelijkse afstofronde die heel veel tijd in beslag nam.
Ik weet wel wat doen met deze extra tijd :)

Voor de klanten betekent dit wel dat ze alleen nog maar kunnen shoppen via de webwinkel, maar ik heb ook al een soort van 'fotohoekje' in mijn atelier gemaakt want er staan nog heel veel spulletjes nog niet op de foto en ook dat hoop ik in de toekomst beter bij te houden.

Ook staat er wel weer een gezellige kijknamiddag gepland waarop je al onze kerstspulletjes kan komen bezichtigen op vrijdag 25 november,
(maar hierover later meer :)
Ik ga heerlijk genieten van mijn 'nieuwe' ruimte !
Heel fijn weekend iedereen,
Sonja-Sezoentje



5 opmerkingen:

  1. Je hebt hier vast goed aan gedaan en zo niet, dan is de boel ook weer terug te draaien. Want iedere keer alles opruimen, daar word je inderdaad niet blij van.

    Fijne avond Sonja! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je om op deze manier rust in je hoofd en in je huis te krijgen. Heerlijk om nu weer ruimte te hebben om te knutselen.
    Ik mopper ook nog wel eens als ik alles weer op moet ruimen. Soms is dat nog meer werk dan het bezig zijn met iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer een ruimte hebt gemaakt waar je lekker bezig kunt zijn. Het bloed kruipt dan toch waar het gaat, bij je hart, waar je creatief bent!
    Misschien mag ik nog een kleine wens uiten: kun je ook een linkje van je winkel op deze site zetten?
    Fijne week gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je dan heel goed opgelost Sonja, zo kun je die kamer veel beter gebruiken. Eigenlijk toch zonde om een hele kamer te offeren aan al die mooie spullen, terwijl die niet zo vaak gezien worden. En dan zelf in een hoekje in de woonkamer te moeten werken. Hier doe ik ook alles in de woonkamer, omdat er nog altijd een werkhoek gecreëerd moet worden op de logeerkamer. Maar die kamer is en blijft toch ook voor de computer, en voor onze logees.. want we hebben nu eenmaal niet meer dan twee slaapkamers.
    Geniet van je nieuw verworven ruimte Sonja, heerlijk...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slimme keuze, zo heb jij weer heerlijk ruimte voor jezelf om allerlei moois te creëren!
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen