dinsdag 6 december 2016

Brocante hoedendozen

De rust is zo stilletjes aan weer aan het terugkeren, gelukkig.
Ons appartementje is weer leefbaar want het duurt wel een tijdje voordat alles weer is opgeruimd.
Gelukkig heb ik ook veel mogen inpakken en verzenden,
waarvoor mijn dank aan alle online volgers :)
Maar ik ben ook al opnieuw op inkoop geweest en heb opnieuw de kerstpagina weer bijgevuld.
Wil je een kijkje nemen dan vind je alle nieuwigheden op de pagina

Maar er zijn ook veel handgemaakte artikelen toegevoegd zoals hoedendozen in brocante stijl die ik zelf bewerkte in eigen atelier.
Het is best moeilijk om betaalbare stevige dozen te vinden maar de groothandel bood daar een oplossing.
Alleen waren sommige zo lelijk van kleur dat ze pijn aan mijn ogen deden ;)
Uren heb ik staan schilderen, op sommige zitten wel drie lagen krijtverf voor ze naar mijn zin waren maar nu ben ik tevreden met het resultaat.


Ik gaf ze nog een laagje patine voor een mooi brocante uiterlijk en heb ze voorzien met een mooie vintage tekst.
Ze zijn zo mooi om een sfeervol hoekje te decoreren met kerstmis.
Of , waarom niet, onder je boom te zetten samen met heel veel andere cadeautjes.
Ze passen ook zo mooi bij de brocante kransjes, deze maakte ik ook al eerder.
's Avonds maakte ik honderden kleine bloemetjes van kant en oude stofjes, een heel ontspannend werkje voor als je veel geduld hebt ;)

Ook deze twee (b)engeltjes wil ik jullie nog even laten kijken.
Het patroontje komt van Atelier Bep, het is dan een lappenpopje maar voor de gelegenheid kregen ze kleine tule vleugeltjes.
Ook hun kleding heb ik net ietsje feestelijker gemaakt van een heel oud stofje.
Zo krijg je een mooi brocante lappenengeltje!
Jullie zien dat ik de laatste weken niet stil heb gezeten, er werden ook nog canvas afbeeldingen gemaakt, heel leuk om tegen de achterwand van een sfeerhoekje te plaatsen en ze zijn in de avond prachtig met een sfeerlichtje ervoor :)
En ook aan kleine cadeautjes werd gedacht, zoals deze mooie nostalgische kerstzakjes gevuld met een deel watten en een grote handvol lavendel waardoor ze ook nog eens heerlijk ruiken.
Prachtig om bv samen met een kerscent te verpakken of als geschenk op zichzelf.

Nu wordt er niets meer gemaakt voor dit jaar, het is welletjes geweest.
Al zit ik wel elke avond en vrij moment met een borduurwerk in mijn handen maar daarover in een volgende post meer :)
Dit is al een vrij lange post geworden,
zoals zo vaak neem ik me voor om vaker een berichtje te plaatsen.
Facebook gaat sneller maar ik merk toch ook dat het best fijn is om alle vroeger blogposten nog eens te kunnen nalezen dus blijf ik maar bloggen en ik ben natuurlijk ook dankbaar voor de reacties van mijn lezers
xxx
Zo stilletjes tel ik af naar de feestdagen.
Mijn ateliertje blijft nog open tot 23 december, wat betekent dat je tot die tijd je bestelling nog hier kan komen afhalen, na afspraak!
Vanaf 23 december is dit voor 14 dagen niet mogelijk, ook ik doe het rustig aan met de feestdagen.
De webwinkel blijft wel gewoon doorlopend open en alle pakjes worden zoals altijd binnen de twee dagen na het ontvangen van je betaling verzonden.
Heel fijne avond iedereen,
Sonja-Sezoentje









4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt en wat een prachtig sfeertje weet je weer op je fotos weer te geven. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden. En nu lekker weer eens voor jezelf verder is ook wel eens fijn.
    Doen waar je zin in hebt en geen dingen die moeten.
    Ik kijk ook af en toe op Facebook bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend genieten van dit moois ...
    Gezellig samen op weg naar Kerstmis ...
    Fijne woensdag ... lieve groeten Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent wel weer heel creatief geweest; het ziet er allemaal prachtig uit.
    Straks even wat rustiger aan, ook wel weer lekker!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen