zaterdag 21 januari 2017

Kijkje in de servieskast

eens alle kerstspullen opgeruimd zijn is het altijd weer even zoeken naar nieuwe ideetjes om al de lege hoekjes in huis te vullen.
Wij wonen op een appartement waardoor de inkom, keuken en woonkamer eigenlijk één ruimte zijn.
Best wel moeilijk om in te richten want het oogt snel te druk.
Zo plaatste ik al eerder mijn verzameling wit-rood serviesgoed in de kast die midden van de ruimte staat maar na een tijdje vond ik het dan toch weer te rommelig staan.

Nu het dan toch wel leeg aanvoelde in huis dacht ik: laat ik het nog maar eens proberen.
Dus alle serviesgoed wat normaal in de keuken op een rek staat afgewassen en een plekje in de kast gegeven.


Het is een mengelmoes van oud en nieuw.
Voor mij is het niet belangrijk dat iets 'echt' oud is, het moet gewoon bij elkaar passen en als ik het mooi vind dan koop ik het!

Er zitten nog kommen en schalen tussen die van mijn eigen oma geweest zijn en dat maakt het dan toch weer speciaal want die doe ik nooit weg!

Wel wordt hier alles gewoon gebruikt en doet het niet enkel dienst om uit te stallen.

Het mooie rode kommetje is nog een aandenken aan onze laatste vakantie in Frankrijk.

Het kommetje met stipjes is een heel oudje en de beker ernaast gewoon nieuw van Greengate maar dit vind ik dan een heel mooie combinatie en daar wordt ik blij van :)


Deze week kwamen er nog wat witte druifjes bij in de kast want met het zonnetje in huis begint het toch te kriebelen.
Ik ga nog even verder met opruimen en rommelen in huis.


Heel fijn weekend iedereen,
liefs,
Sonja-Sezoentje

9 opmerkingen:

  1. Toch leuk om wat met je spulletjes te schuiven. Dan lijkt het net of je weer nieuwe dingen hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk plekje! Lekker van genieten, zeker met de druifjes er zo bij Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heerlijk een blogje van je te lezen, zat zelfs even te denken heerlijk ouderwets een blogje van Sonja. Zo cosy in de kast alle kopjes/schaaltjes, rood en toch rustig.
    Ben benieuwd waar je allemaal mee bezig bent, alles wel ok want ik zie je niet veel op IG of gewoon even lekker rustig aan.
    Dikke hugs and kisses Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe dan ook het oogt sfeervol gezellig ...
    Fijn weekend ... Liefs Valerie X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit en een beetje drukte mag best! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt hele mooie en leuke spullen en ook ik vind dat oud en nieuw wel perfect kunnen matchen soms, heel gezellig ziet het eruit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor mij is het ook niet belangrijk of iets oud of nieuw is...ik vind het mooi of niet mooi. Maar als iets een geschiedenis heeft, dan mag het zelfs wel een ietsie pietsie buiten mijn smaak om zijn, want dan wordt het verhaal juist weer belangrijker. Je hebt mooie spullen, Sonja.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is mooi zo met al het wit en rood bij elkaar gezet. Lekker hoor, een beetje schuiven hier en daar.
    Dan zie je het toch weer op een andere manier!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er echt heel erg mooi en gezellig uit Sonja!
    Een heerlijke verzameling van prachtige spullen.
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen