dinsdag 7 februari 2017

Gehaakt buideltasje

Vorige week haakte ik tussen alle bedrijvigheden door dit buideltasje.
Zoals altijd zonder patroon , wat dan betekent dat ik wel een keer of drie opnieuw begin voor het naar mijn zin is maar dit is dan het resultaat waar ik blij mee ben :)

Intussen staat er al een tweede op de 'naald' dus dit heb ik in de webwinkel geplaatst want ik kan niet alles zelf houden.

Het haken op zichzelf is een leuk werkje want eens je de bodem gehaakt hebt hoef je hier verder niet bij na te denken.
Alle kantjes en roosjes heb ik er in het weekend met de hand op vastgezet dus daar ging wel wat werk inzitten maar dit is zo heerlijk om te doen.

Je zit het haakwerk veranderen in een vintage tasje met een mooie brocante uitstraling.
Het heeft een 'voorlopig' plekje gekregen op de hoedendozen in de woonkamer.
Deze kocht ik ooit in Tongeren op de antiekmarkt maar ze hadden een heel lelijke okergele  kleur dus kregen ze een laagje krijtverf.
Ze moeten nog afgewerkt worden met een lage wax maar dat staat even op mijn to-do lijstje ;)



De grote rieten mand bied hier in huis opbergruimte voor alle plaids die elk seizoen gewisseld worden.
Het is op een appartement altijd toveren met de ruimte maar dit is een meer dan ideale oplossing waar ik nog steeds heel blij mee ben.

 De oude schoenmallen zijn een soort 'tik'
Hier kan ik heel moeilijk aan weerstaan, ze zijn zo mooi om mee te decoreren.
De kleintjes bovenop de hoedendoos zijn een nieuwe 'oude' aanwinst.
Zo heerlijk in combinatie met handgemaakt.


De week is intussen alweer bijna op de helft, hier zijn het drukke dagen maar ik heb een paar mensen beloofd om vaker een blogje te plaatsen, dus.....doe mijn best ;)
Heel fijne week verder,
liefs,
Sonja-Sezoentje


2 opmerkingen:

  1. Het blijft toch mooi om iets af te werken zodat het een brocante uitstraling krijgt.
    Je hebt een mooi tafereeltje zo op de koffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die nostalgische sfeer ...
    Een prachtig vintage tasje ...
    Die oude hoedendozen worden beslist weer pareltjes ...
    Fijne woensdag ... lieve en creatieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen