zaterdag 25 februari 2017

Voorjaardecoratie

De eerste voorjaarsdecoratie in huis is een feit :)
Nu ja, al even hoor maar het kwam er steeds niet van om er een blogje over te schrijven.
De vrolijke voorjaarsknolletjes zijn wat mij betreft gewoon onweerstaanbaar, zo heerlijk om dat frisse voorjaarsgroen in huis te hebben.

Ze staan hier echt wel overal , in oud serviesgoed en allerhande potjes en pannetjes maar deze vaas op voet vind ik zelf toch altijd het mooist met een plantje in.
Hij stond buiten op het terras tijdens de winter met een rood besje erin maar nu was hij in huis in één keer TE grijs.
Klinkt bekend zeker ;)
Ik lees het de laatste tijd wel vaker, dat mensen al dat grijs in huis een beetje beu worden.
Ook ik beken schuld, er mag wel een beetje 'frisheid' bijkomen.
Dat zal het voorjaar zijn denk ik!
Deze vaas kreeg een laagje beige krijtverf en daarna met wat bruine wax een patine laagje en ik ben helemaal tevreden met het resultaat.
De mal van kleine paaseitjes is een brocante aanwinst, ook alweer van een tijdje geleden maar hier ben ik heel erg blij mee.
Die mag niet alleen in het voorjaar blijven staan maar hij krijgt een vast plekje in mijn keukentje :)


Ook voor mijn webwinkeltje ging ik aan slag met eieren, piepschuim eieren die ik bewerkte met muurvuller zodat ze een beetje ruwer uiterlijk kregen.
Daarna zijn ze voorzien van een laagje krijtverf en een vintage frans etiket.
Je vind ze HIER  in mijn winkeltje terug.


Zo is hier weer de trend gezet, er zitten nog wel meer dingetjes in de planning om te voorzien van een laagje krijtverf want ik wil toch weer meer 'licht' in huis.
Ook de donkere muur die je achter op de eerste foto's ziet gaat weer opnieuw off-white worden.
Hier heb ik lang over getwijfeld maar ik mis gewoon het heerlijke licht in huis.
Of zou het gewoon de drang naar het voorjaar zijn :)
Heel fijn weekend iedereen,
Sonja
X

6 opmerkingen:

  1. Bonjour mon ami, ohhh heerlijk Sonja de voorjaarsbodes. Heb er zelf ook zo'n zin in maar ben nu op wintersport. Ook hier zie je overal de bolletjes, de paasspulletjes etc. etc.. dan met de bergen en de mooie sneeuw, zoooo mooi. Jij hebt het alweer heerlijk voor mekaar en ik ga over een weekje aan de slag.
    Fijne zondag, hugs and kisses Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In deze tijd van het jaar vind ik het ook heerlijk om voorjaarsbollen in huis te halen. Nu hopen dat het buiten ook gauw lente wordt.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buiten is het eerder herfstig ;o) maar bij jou wordt het zo echt lente :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Sonja, de vaas is prachtig geworden heerlijk fris
    en erg mooi zo met de voorjaars bloeiers.

    Je eieren zijn ook erg mooi geworden.

    Geniet van een fijne week.....

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vaas heb je mooi opgefrist en dan die knolletjes erin, super! Ik denk dat iedereen nu wel naar het voorjaar verlangt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Sonja..♡
    Prachtig sfeertje heb je al in je huisje♡..ja ik vind kleur in huis mooi ...en pastel is dan ook mijn lievelingskleur zoals je al lang merkt hihi..fijn om weer iets van je te lezen..;-)..het zonnetje schijnt dus volop genieten buiten vandaag. .
    liefs en fijn weekend Gaby.x♡x

    BeantwoordenVerwijderen