vrijdag 3 februari 2017

Zin in kleur

Het overkomt me elk voorjaar, plots ben ik alle grijs en bruin in huis helemaal beu.
De dennenappels die er nog lagen moeten eruit, de houtschijfjes hier en daar en alle donkerkleurige kaarsen gaan weer de kast in voor lange tijd.
In de plaats komen vrolijke kleurtjes, zin in kleur is wellicht een voorbode van 'zin in lente'

Ook in mijn ateliertje kwamen er deze vrolijke stofjes op tafel.
Omdat mijn voorraad lavendelzakjes flink geslonken was ben ik daar eerst mee begonnen.


Ze worden hier vaak gebruikt als iemand op zoek is naar een klein cadeautje, je kan ze zo leuk combineren, met een gastendoekje of een ovendoekje.
Ik haakte er een paar in mooi katoen in dezelfde tinten die terugkomen in de stofjes,
gewoon recht op recht  gehaakt maar wel mooi afgewerkt met een gehaakt randje en een ophanglus van kant.
Voor mij een perfect handwerk tijdens al de uren dat ik bij de fysiotherapeut moet doorbrengen.
Terwijl een apparaat mijn benen voorziet van de nodige doorbloeding (helaas een wekelijkse behandeling) zorg ik dat mijn handen niet stilvallen ;)


Van de restjes maakte ik harten , leuk dat je een mooi patchwork-effect krijgt door de combinatie van bloemetjes en ruiten.
Harten horen bij deze valentijnsperiode maar hier vind je ze altijd in huis terug :)

Nu ik de extra ruimte ingericht heb als atelier merk ik dat de zin om mooie dingen te maken gewoon weer vanzelf komt en....dat is puur genieten!
Geluk zit in kleine dingen!

Heel fijn weekend iedereen,
Sonja-Sezoentje

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad gezellige voorjaarskleurtjes! En slim om het aangename van haken toe te passen bij de fysiotherapeut; twee vliegen in één klap!
    Fijn weekend verder, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar draai je mee met de seizoenen. In de winter grijs en donker, in het voorjaar steeds meer licht en kleur ;-). Heerlijk toch!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Sonja wat ziet dat er weer voorjaars-proof uit zeg. Ben benieuwd hoe je het in je huis toepast? De randjes om je doekjes vind ik super, helaas kan ik nog steeds niet goed haken/breien, ja recht toe recht aan maar dan houdt het op. Weet je hoe dit randje heet, dan kan ik het opzoeken op youtube?
    Fijne zondag en dikke hug, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, we snakken stilaan allemaal naar de lente denk ik en jij zet het meteen om in praktijk door je huis- en atelierinrichting van kleur te voorzien, super! Een slim idee om je bezoek bij je fysio gebruikt om te handwerken, ik doe dat ook altijd overal waar ik moet wachten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleur dat groen. Dat zal niet snel vervelen. Je hebt er mooie dingen van gemaakt.
    En die pannenlappen, zo'n simpel patroontje, maar door de rand eromheen heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen