zondag 23 april 2017

Schatkist

De paaseieren zijn weer het huis uit en zo komt er weer hier en daar wat plaats vrij om een nieuw hoekje te decoreren.
De kist op de foto stond een tijdje geleden te koop bij Intratuin. Ik vond hem een beetje lijken op een schatkist en de grootste schat voor mij zijn mijn borduurwerkjes dus de link was snel gemaakt: hier kan ik iets mee.
Het rechtste kussentjes met 'Boutons' of knoopjes maakte ik al eerder en het linkse kwam er bij, zo een schatje met het naaimachientje erop. Het patroontje vond ik op Pinterest.
In de glazen vaas een oud patroonblad waar in zwarte letters Broderie op geprint staat, oude peperbesjes in het kistje en een lavendelzakje met wat oude kant maken dit voor mij tot een schatkist en leuk nieuw hoekje in huis.


Op een andere kast staat een tweede kussentje onder een stolpje.
Dit soort kussentjes doen het altijd goed onder glas en je kan er bij leggen wat je mooi vind, voor mij zijn dit oude kantjes maar er zijn vaak zoveel dierbare spulletjes die een mooi plekje verdienen en gedroogde roosjes of andere bloemen zijn onder glas ook heel mooi!

Ik ga nog even verder met borduren want de grote snoeppot van de vorige post heeft ook nog geen nieuwe vulling ;)
Heel fijne zondagavond iedereen,
Sonja-Sezoentje

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal weer heel mooi en sfeervol uit Sonja. Gezellig om zulke leuke hoekjes in huis te maken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gezellige romantisch mooi brocante sfeer Sonja ...
    Nog een fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig sfeertje hangt er toch bij jou. Heel mooi allemaal gemaakt en erg leuk onder dat stolpje Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig, hier ook druk met het onder en in glas zetten van kussentjes en andere lieve herinneringen!
    Groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige kist om je mooie spulletjes in te bewaren. Ik vind de kleuren van het borduurwerk ook heel mooi. Past ook nog goed bij een sober interieur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo sfeervol allemaal lieve Sonja, de kist is SUPER mooi,
    en prachtig al die tere spulletjes en fantastisch mooie borduurtjes,
    wat ben je daar toch goed in, echt genieten om alles te bekijken.

    Fijne nieuwe week meis.....

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor zo'n mooie kist is altijd wel een bestemming te vinden. En zelfs zonder dat ie in gebruik is, staat het mooi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedecoreerd Sonja en ook super leuke borduurwerkjes! En die kist vind ik prachtig!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen