zaterdag 10 juni 2017

Kijkje in mijn keuken

Als je naar de laatste foto van mijn vorige blog kijkt dan zie je dat de woonkamer en keuken hier in elkaar doorlopen.
Op de vorige foto staat er bovenop het keukenblok een vakkenbak met kopjes en kleine kommetjes.
Deze vakkenbak kreeg deze week een ander plekje.



Het kleine kastje stond tegen het keukeneiland en ik bedacht me, als ik dat nu eens tegen de lange muur zet en de vakkenbak daarbovenop, hoera, dan heb ik opnieuw meer ruimte op het keukenblok.

Zoals je ziet hebben we geen bovenkasten in onze keuken, niet onze keuken want wij huren dit stekje :)
Met nogal veel (lees heel veel)
oud serviesgoed in huis moet je dan op zoek naar andere oplossingen en zo kwam de vakkenbak op deze plek terecht.

Als ik aan de wasbak sta ( in het keukeneiland) dan kijk ik tegen dit muurtje aan, waar ik ook een deel van mijn brocante serviesgoed heb gezet.


Deze muur zie je niet bij het binnenkomen.
Je komt links op de foto binnen dus die ligt een beetje "achter het hoekje" wat de keuken op het eerste zicht ook minder druk maakt.
Rechts is er een raam zo breed als de keuken zelf wat heerlijk is want wij wonen op de eerste etage en dit geeft niet alleen veel licht maar ook een fijn uitzicht als ik in mijn keukentje werk.

Eigenlijk ben ik blij met dit plekje , al is de keuken zelf heel modern met de afzuigkap en de glazen achterwand, toch heeft ze door de brocante spulletjes een 'landelijke' uitstraling gekregen en zoals jullie weten hou ik daar wel van :)

Landelijk in combinatie van brocante vondsten,
dan klopt het plaatje voor mij volledig :)



Heel fijn weekend iedereen,
Sonja

5 opmerkingen:

  1. Prachtig is je keuken, die landelijke stijl valt ook erg in mijn smaak moet ik bekennen, in de woonkamer is me dat nu al een beetje gelukt, maar in de keuken nog niet.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig huisje met al die mooie landelijke en romantische decoratie ...
    Nog een fijne zondag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om bij jou in de keuken te mogen kijken :-)!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Sonja, helemaal niks af doen aan je keuken hoor. Ik vind het geweldig gezellig. Goeie oplossing zo met de vakkenkast ernaast.
    Hoop zo toch eens weer tijd te maken om een bakkie bji je te doen.
    Fijne dag lieverd, hugs and kisses Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om zo steeds weer nieuwe plekjes te maken in je eigen huis.

    BeantwoordenVerwijderen